Z Hadykówki do Krakowa

Kraków jest jednym z nielicznych na świecie miast, które zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Aby należycie ocenić atmosferę tego miasta 9 czerwca wyruszyliśmy na autokarową wycieczkę do drugiej stolicy Polski. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Ogrodu Zoologicznego, w którym mieliśmy okazję podziwiać  dzikie zwierzęta, często znane tylko z telewizji. Po wyczerpującym pobycie w Zwierzyńcu udaliśmy się na obiad, dzieci mogły posilić się tu dowolnie skomponowanym i wybranym zestawem posiłku. Kolejnym punktem wycieczki był pobyt na Zamku Królewskim na Wawelu, pani przewodnik ciekawie opowiadała historię mieszkających tu władców ich koronacji, pochówków. Spacerkiem zwiedziliśmy także  Rynek Główny w Krakowie, który stanowi główny plac handlowy miasta, usytuowane są tu także Sukiennice. Zachwycił nas również widok jednego z największych i najważniejszych kościołów w Krakowie, Kościół Mariacki. Ostatnią atrakcją była Smocza Jama, jaskinia krasowa, z którą wiąże się legenda o smoku wawelskim. Po mrocznym pobycie w korytarzach jaskini młodsze dzieci wróciły wraz z opiekunami do swoich domów. Starsze klasy zostały na nocleg i kolejny dzień wrażeń w Krakowie, a było ich nie mało : film w kinie „ Alicja po drugiej stronie lustra”, 3 godziny zabaw wodnych w Aquaparku i powrót pociągiem. Wycieczka do Krakowa okazała się inna niż wszystkie. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że wyjazd był bardzo wartościowym doświadczeniem, a przy okazji naprawdę dobrze się bawiliśmy!