W Baranowie Sandomierskim

Podczas dzisiejszej wycieczki szkolnej do Zamku w Baranowie Sandomierskim mieliśmy okazję do poznania malowniczego miejsca na brzegu Wisły, gdzie znajduje się piękny zamek, który swoją architekturą przypomina królewski Wawel w Krakowie.

Po zespole zamkowym oprowadził nas przewodnik, który w ciekawy sposób przybliżył dzieje urokliwego miejsca. Następnie uczestniczyliśmy w warsztatach poświęconych historii naszego regionu, podczas których dzieci miały możliwość wykonania serca lasowiackiego. Obejrzeliśmy także zbiór porcelany produkowanej w Ćmielowie, która często jest zastawą wybieraną przez elity tego świata. Ciekawym elementem była też wystawa rzeźb autorstwa Jana Puka, który w swoich pracach nawiązuje do świeckiego życia ludzi w przeszłości. Byliśmy również w secesyjnej kaplicy, gdzie nadal odbywają się kameralne śluby, a dzieci mogły zachwycić się w niej oryginalnymi witrażami i niepowtarzalną bryłą architektoniczną.

Po intensywnej „podróży w czasie” z wielkim smakiem zjedliśmy pyszny obiad w Restauracji Magnackiej. Posileni udaliśmy się do zamkowego parku, by zapoznać się z trzema stylami ogrodów, które ze względu na kompozycję tam  występują. Świetną atrakcją była możliwość skorzystania z placu zabaw oraz okazja do zobaczenia ubiorów Stefana Batorego i Anny Jagiellonki odtworzonych na podstawie portetów i innych wizerunków.

To był bardzo ekscytujący i edukacyjny wyjazd.